soal jawab pb

Friday 2 November 2012

Pinggul lebar, berlemak, badan 'total loss', paha besar


"Saya mengalami pertambahan berat yang drastik bermula dari masa mengandung lagi, makan asyik berselera sahaja. Selepas habis pantang berat saya mencecah 90kg++, semua baju dah tak muat. Rasa sedih dihati bila suami sudah mula 'sindir' 'gurau' pedas. Dia menasihatkan saya 'jagalah badan sikit, 'sparetire' u ni buat i tak selera la'. Seluar, baju, skirt, baju kurung semua tak boleh pakai dah, semua kena beli baru kalau pakai semua dah macam 'balut nangka' saja. Memang amat memalukan dan membuat saya rasa rendah diri. Orang tengok saya pun nampak saya lebih tua dari umur saya sebenar SEBAB "bila kita gemuk kita nampak tua". Saya diperkenalkan oleh Emma sendiri dia yang demokan keatas badan saya. Memang betul on-the-spot pakai semua lemak gelember saya disorokkan, ditempatkan ditempat yang betul, perut kemas. Paha mengecil kerana semasa pakai girdle lemak ditarik push up ke punggung. Pinggang mengecil dan saya nampak ramping macam dulu balik..Emma claim lemak saya 'lemak air' saja cuma badan tak cukup membakar lemak yang ada dan mengakibatkan ianya terperangkap membentuk lemak gelember. Kata emma, fir akan mengoptimumkan metabolisme badan dimana ia akan membakar lemak sedia ada. Lemak Air ni senang dan mudah dibakar. Memang betul saya membuang air kecil lebih kerap. Saya juga perhatikan ada tompok-tompok minyak diatas permukaan air kencing saya bermakna process buang lemak sedang berlaku keatas saya. Pembuangan air besar lebih lawas dan saya dapat merasakan lemak-lemak berminyak (lendir-lendir) juga keluar bersama. Bulan pertama saya sudah turun 8kg. Suami sudah mula tersenyum saya sudah boleh menyarungkan semula baju lama. Kerana saya rasa semakin mengecil, saya menghubungi emma untuk ambil set ke-dua dengan saiz yang lebih kecil. Keputusannya sangat memeranjatkan selepas beberapa minggu saya semakin slim, tiada lagi lemak gelember, sparetire dan berat saya semakin ideal..saya turun lagi 7kg selepas itu. Saya dah bandingkan dengan apa yang saya telah cuba iaitu program slimming (habiskan duit sahaja bila dikumpul-kumpul, harga lebih tinggi dengan Premium Beautiful), girdle jenama lain (kain tak selesa dan lambat turun), pil dan teh langsing (asyik cirit birit sampai pucat muka saya). Dengan Premium Beautiful saya hanya pakai seharian ;-).. tanpa sedar Premium Beautiful mengerjakan badan saya, membakar lemak saya :-D. " Puan Fauziah, 40an, 4anak, Subang, Selangor.

No comments:

Post a Comment