soal jawab pb

Wednesday 3 October 2012

kesan rekahan di perut

STRETCH MARKS


Biasanya stretchmark terjadi kepada mereka yang sedang hamil atau mereka yang mengalami kegemukan. Mengikut kajian 90% daripada wanita mengalami kesan regangan sewaktu sedang mengandung. Regangan kulit berlaku bila kulit tidak cukup masa untuk mengembang akibat dari perubahan dan pengembangan tubuh sewaktu hamil.Bahagian tubuh yang mengalami kesan regangan yang paling ketara ialah di bahagian perut.Faktor genetik juga mempengaruhi sama ada seseorang itu akan mengalami stretchmark atau sebaliknya.  Jika ibu dan ahli keluarga terdekat sememangnya mengalami kesan regangan kulit semasa hamil, maka besar kemungkinan anda juga bakal mengalaminya.
Jika sewaktu hamil anda merasa gatal-gatal dibahagian perut, pinggul, punggung dan peha itu adalah tanda-tanda kulit mengalami regangan.Bahagian lain yang turut mengalami kesan regangan ialah payu dara, pinggang dan belakang pinggang

Untuk Pengetahuan anda,kehebatan Premium Beautiful ini juga tidak terkecuali dari memberikan hasil yang optimum bagi mengubati kesan tanda regangan ini,telah ramai  wanita diluar sana yang telah berhasil menghilangkan  kesan regangan ini dengan pemakaian PB ini.

No comments:

Post a Comment